fbpx

מדפסת תלת מימד מחיר

מדפסות תלת מימד הפכו בשנים האחרונות פופולריות מתמיד הודות להפיכתן זמינות יותר מבעבר ובזכות הירידה המשמעותית בעלותן. כיום  קיים מגוון גדול של דגמי מדפסות 3D של יצרנים שונים ולאור התחרות הגדולה בין המשווקים למדפסת תלת מימד מחיר נגיש הרבה יותר מבעבר.
אף שעדיין מדובר בהוצאה לא מבוטלת, תוכלו לקבל תמורה נאה לכספכם מבלי להשקיע סכומי עתק.

על מהפכת המחירים בתחום הדפסות התלת מימד

אם פעם מחיר מדפסת 3d היה יקר להחריד ובלתי נגיש לאדם מן היישוב, לאור זמינותן הנמוכה של מדפסות תלת מימד ומורכבות הייצור שלהן – הרי שבשנים האחרונות, הודות לפריצת הדרך הטכנולוגית שהתרחשה בתחום הדפסת התלת מימד, שפע של דגמי מדפסות 3D ביתיות ומקצועיות כאחד, זמין בשוק מוצרי הדפוס. מדפסות התלת של היום מגיעות עם שלל פיצ’רים המותאמים לשימושים מסוגים שונים – בין שמדובר על מדפסת תלת ממד לשימוש ביתי, מדפסת 3D לשימוש משרדי או מדפסת תלת מימדית מסחרית בהתאם לכך – גם טווח המחירים של מדפסות התלת מימד הנמכרות כיום, רחב ביותר, כאשר תג המחיר נקבע במידה רבה על פי מאפייני המדפסת, ההספק שלה, עוצמתה, עמידותה והיקף היכולות שלה.

הסיבה שמחיר מדפסת תלת מימד הוא לא הפרמטר היחיד שחשוב לשים אליו לב

למרות האמור לעיל, חשוב לזכור כי מדפסת תלת מימדית היא בכל זאת השקעה לטווח ארוך.
לכן חשוב שתדעו לבחור בדגם שיספק מענה אופטימלי לצרכים שלכם – גם אם לא מדובר בהכרח בדגם במחיר הזול ביותר. אחרת אתם עלולים לגלות כי בזבזתם את כספכם לשווא. הדבר החשוב ביותר בבחירת מדפסת 3D הוא לוודא כי אתם רוכשים מכשיר ידידותי למשתמש שתוכלו ליהנות ממנו ללא צורך בתהליך למידה מורכב וארוך מדי, אך בד בבד – יספק ביצועים איכותיים ומדויקים. 

כמה עולה מדפסת תלת מימד?

עלות מדפסת תלת מימד היא כאמור עניין דינאמי במיוחד המושפע במידה רבה מכמות הפיצ’רים והתכונות המתקדמות שכל מדפסת מסוג זה מציעה. ככלל, טווח המחירים למדפסות התלת מימד נע בין 990 ל- 11900 ש”ח.

אולם חשוב להבין שעלות גבוהה יותר אינה בהכרח מעידה על כך שהמדפסת טובה יותר. לעיתים תג המחיר הוא פשוט נגזרת של פיצ’רים מיוחדים ומיתוג שאינם בהכרח רלוונטים עבורכם. לכן בבחירת מדפסת תלת, חשוב להסתכל לא רק על העלות כאומדן לאיכות, אלא גם לסקירות מוצר וביקורות משתמשים על דגמי מדפסות שונים. 

בנוסף לכך, חשוב שתבררו עם עצמכם מבעוד מועד לאיזו מטרה אתם מעוניינים לרכוש את המדפסת, אילו תכונות הכי חשובות מבחינתכם ואילו פחות. כך ייקל עליכם למצוא מדפסת שמספקת תמורה אופטימלית לכספכם, מבלי להתאכזב ממדפסת במחיר “מציאה” שמתבררת ככזו שלא מציעה את המענה שלו ציפיתם, או לחילופין – לשלם סכומים מיותרים על מאפיינים וגימיקים שאינכם בהכרח זקוקים להם. 

אילו אלמנטים משפיעים על המחיר של מדפסות תלת מימד?

האלמנט הראשון שמשפיע על המחיר של מדפסת תלת ממד הוא סוג טכנולוגיית ההדפסה שהיא עובדת בה. לצורך העניין, טכנולוגיית ה- SLA נחשבת איכותית ומדויקת יותר, אך העלות למדפסות העובדות בה, גבוהה יותר. מנגד, ישנה האפשרות למדפסות תלת בטכנולוגיית הדפסה שנקראת FDM שעלותן לרוב נמוכה ונגישה יותר. 

מלבד לטכנולוגיית ההדפסה, עלות המדפסת התלת מימדית מושפעת משני פרמטרים נוספים, שלהם השפעה מכרעת על ביצועי המדפסת:

  • רזולוציית ההדפסה – הכוונה לרמת הפירוט והדיוק שהמדפסת יודעת לעבוד בה.
  • מהירות ההדפסה – הכוונה למהירות הפעולה של ראש המדפסת. ישנם דגמי מדפסות שבהם המהירות נעה בין 40 ל- 50 מילימטר לשנייה, אחרים עם ראש הדפסה שנע במהירות של 80 עד 100 מילימטר לשנייה, ואחרים עם מהירות של 150 מילימטר לשנייה.

האם מדפסת תלת מימד זולה יכולה לספק תמורה ראויה למחיר?

אף שבהחלט ניתן למצוא כיום גם מדפסות תלת ממד במחירים סבירים לא מומלץ להתפתות לרכישת מדפסת במחירי רצפה, משום שהזול הזה עלול לעלות לכם ביוקר בסופו של דבר. העדיפו להשקיע מעט יותר במדפסת תלת אמינה ואיכותית, מיצרן אמין שתספק לכם מענה נוח, איכותי ואינטואיטיבי יותר לשימוש לצד עמידות לתקופה ארוכה יותר. לשם כך כדאי לבחור יבואן מדפסות בעל שם שיספק לכם מוצר עם שירות ואחריות. אחרי הכל, מדובר בהשקעה לא קטנה לטווח הארוך, ולפיכך רצוי מאוד שתהיה לכם כתובת במקרה של שאלות או תקלות.

בשורה התחתונה

אם הגעתם עד כאן סביר להניח שאתם יודעים על מה חשוב לתת דגש ברכישת מדפסת ה- 3D החדשה שלכם על מנת להפיק את המירב מהרכישה וליהנות מיחס עלות תועלת מוצלח. זה הזמן להתקדם לבחירת המדפסת המתאימה ביותר לצרכיכם ותקציבכם ולהיכנס לעולם חדש ומופלא  של עיצוב ויצירת אובייקטים תלת מימדיים. בהצלחה!

הדפסת תכשיטים במדפסת תלת מימד – עיצוב תכשיטים בתלת מימד
מה זה PLA

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן