fbpx

הדפסת תכשיטים במדפסת תלת מימד – עיצוב תכשיטים בתלת מימד

עם מדפסות תלת מימד ניתן להדפיס כיום המון דברים, לרבות תכשיטים. תכשיטים נחשבים לאלמנטים יקרים ויוקרתיים, אך אין זה אומר שאי אפשר להדפיס צמיד, שרשרת או עגילים ברמה גבוהה, ולענוד אותם בשגרה או באירועים מיוחדים, או להעניקם בתור מתנה אישית ומקורית. עיצוב וייצור תכשיטים ביתי ועצמאי מעולם לא היה נגיש יותר והדפסת תכשיטים במדפסת תלת מימד היא הדרך האידיאלית לעשות זאת, כפי שנסביר בשורות הבאות.

מה היא הדפסת תכשיטים בתלת מימד?

המדפסות התלת מימדיות הגיעו בשנים האחרונות לרמות ביצוע שהן לעיתים בלתי נתפסות.
קשה מאוד להאמין שניתן לתכנן מוצרים באמצעות המחשב הביתי כיום ולראות כיצד הם קורמים עור וגידים כאשר הם מודפסים במדפסת תלת מימד ביתית. תכשיטים הם כבר מזמן לא רק נחלתן של נשים ויש הרבה מאוד גברים שעונדים כיום תכשיטים מסוגים שונים. 

התפיסה לפיה תכשיטים חייבים להיות יקרים, מנצנצים או מצועצעים שגויה כמובן, ויש כיום מגוון עצום של תכשיטים שנחשבים לפשוטים ומעודנים, אך יכולים להוסיף הרבה מאוד ללוק שלכם. לכל אחד יש את הטעם שלו ואם באמת רוצים ללכת על משהו מיוחד, אפשר כמובן להדפיס את התכשיטים שלכם לבד – במדפסת תלת מימד. הדפסת תכשיטים תלת מימדית אינה נחשבת כמשימה קלה לביצוע והיא מצריכה מעט מיומנות ועבודת הכנה. אולם התוצאה מספקת להפליא ולכן בהחלט שווה להשקיע ברכישת הכישורים והמיומנות שנדרשים כדי להגיע לתכשיטים מודפסים.

מדוע חשוב להחזיק במחשב עוצמתי לטובת הדפסת תכשיטי 3D?

כדי להדפיס תכשיטים בתלת מימד צריך שלושה אלמנטים שונים. ראשית, צריך מחשב טוב, וזה משהו שקיים כמעט אצל כל אחד בבית. המחשב הוא האמצעי לתכנון ועיצוב התכשיטים ומהווה חלק בלתי נפרד ביצירת המודל שעל פיו הם יודפסו. כיום ישנם מחשבים איכותיים וחזקים המותאמים ספציפית לעיצוב ועבודה עם מדפסות תלת מימד וככל שמתקדמים ואפילו מעצבים בצורה מקצועית, עדיף להתחדש במחשב המתאים, כדי שניתן יהיה להפיק את המירב מהשימוש בתוכנות המידול והמדפסת. 

איזה חומר כדאי לקנות כדי לעצב תכשיטים במדפסת תלת מימדית?

האלמנט הנוסף שנחוץ למי שמעוניין לעצב תכשיטים ולייצר אותם באופן עצמאי, הוא חומר גלם איכותי שאיתו עובדת המדפסת. כשם שמדפסת דיו זקוקה לטונר כדי להדפיס על גבי נייר, מדפסות תלת המימד זקוקות לחומרים שמהן ידפיסו אובייקטיבים שונים. 

מדפסות התלת של היום מסוגלות לעבוד עם מגוון רחב של חומרים, אם כי החומר המתאים ביותר עבור הדפסת תכשיטים הוא שרף. יש המון סוגים של חומרי הדפסה שונים שאותם אפשר לקנות, כמו פילמנט זהב או פילמנט משי בצבע עור הימלאיה שמתאימים לתכשיטים בסגנון קלאסי או פילמנט זוהר בחושך סגול הימלאיה שהוא מיוחד ומתאים יותר לאקססוריז זוהרים למסיבות ורייבים. אגב, פילמנטים הם זולים יחסית ונעים בין עשרות למאות שקלים, כך שהעלות היא כמובן נמוכה יותר מעלות הרכישה של תכשיט חדש בחנויות.

מה ההבדל בין מדפסת תלת מימד רגילה למדפסת ייעודית לייצור תכשיטים?

עיצוב תכשיטים בתלת מימד מצריך שימוש במדפסת 3D איכותית. המדפסות מגיעות בדרגות איכות שונות ועובדות בטכנולוגיות מגוונות. מאחר ותכשיטים הם אלמנטים יחסית מורכבים לייצור ומצריכים רמת דיוק גבוהה, שווה להשקיע במדפסת תלת טובה ואיכותית, אם תכשיטנות היא אכן המטרה. 

אחת המדפסות היותר טובות בשוק כיום היא מדפסת תלת מימד שרף QIDI Tech S-Box UV LCS המסוגלת לייצר אובייקטים תלת מימדיים ברמת דיוק גבוהה במיוחד. מדפסת זו פופולרית היא בשימוש בעולם התכשיטנות המקצועי, בתחום העזרים הדנטליים וגם בתחום המודלים, כך שהיא מושלמת גם מבחינת רזולוציית ההדפסה והעמידות לאורך זמן.

האם יש מדפסות תלת מימד אידיאליות לייצור תכשיטים?

מדפסת איכותית נוספת היא מדפסת תלת מימד שרף Creality Resin SLA Printer LD-002H המותאמת גם היא להדפסת תכשיטים ברזולוציה גבוהה, ומצטיינת בממשק נוח לתפעול. המחירים של המדפסות האיכותיות יותר, המתאימות לעולם התכשיטנות הם כמובן גבוהים יותר מהמדפסות הפשוטות. המחירים מתחילים מ- 4,000 ש”ח ומגיעים עד לאזור ה- 7,000 ש”ח, אך מי שנכנס לעולם הזה ומעצב תכשיטים למכירה – בהחלט יוכל להחזיר את ההשקעה במהרה, לאור העובדה שחומרי הגלם המשמשים להדפסת התכשיטים במדפסת תלת הם זולים יותר מאשר החומרים הנמצאים בשימוש בעולם התכשיטנות המסורתי.

מדוע ז’אנר ההדפסה התלת מימדית של תכשיטים מושך הרבה אנשים?

אף שמדפסת תלת מימד לתכשיטים היא לא צעצוע, אנשים נהנים מאוד לגלות את הפוטנציאל העצום הגלום בטכנולוגיית ה- 3D ובאפשרות לייצר ליין שלם של תכשיטים מקוריים וייחודיים, ואף להרוויח מכך. התוכנות המתקדמות, לצד החומרים האיכותיים והמדפסות הטובות שקיימות כיום בשוק, מייצרים בסופו של דבר תוצר שנראה מקצועי לחלוטין ושאנשים שמחים לקבל כמתנה מיוחדת, כמו גם לענוד בגאווה. 

מכל הסיבות הללו וסיבות נוספות, הדפסת תכשיטים תלת מימד מהווה טרנד סוחף שמושך אליו חובבי תכשיטים ועיצוב, תכשיטנים מקצועיים ובעלי חזון ויזמים שזיהו זה מכבר את הפונטציאל האדיר של ייצור אקססוריז בהתאמה אישית.

איך עובדת מדפסת תלת מימד
מדפסת תלת מימד מחיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן