fbpx

איך עובדת מדפסת תלת מימד

הקונספט של הדפסה בתלת מימד נראה עדיין דמיוני עבור הרבה מאוד אנשים, אך המציאות היא שמדובר על כלי עבודה מדהים שכבר מצוי בשימוש בהרבה מאוד מקומות בישראל. מדפסות תלת ממד גדולות נמצאות כיום בהרבה חברות הייטק, לשימוש העובדים, וגם בהרבה מפעלים לייצור המוני. בתוך כך, יש גם הרבה אנשים פרטיים שנהנים להדפיס מוצרים בבית עבור עצמם, ורוכשים מדפסות מתקדמות עבורם ועבור הילדים. אך ראשית, עוד לפני שקונים, חשוב להבין איך עובדת מדפסת תלת מימד ובמה השימוש בה כרוך.

מה זה מדפסת תלת מימד?

מדפסות תלת מימדיות או בשמן הנוסף – מדפסות 3D הן למעשה מדפסות שיודעות לקחת מודל של אובייקט שנמצא על קובץ במחשב ולהפוך אותו למציאות, באמצעות חומרים מיוחדים, המורכבים יחד שכבה אחר שכבה, בתוך סביבה מבוקרת. המדפסות הללו יודעות להגיע לרמת דיוק גבוהה במיוחד, ולייצר גם במסות גדולות, בהתאם לאיכות המדפסת ולגודלה. לכן, המדפסות באות לידי שימוש גם בשוק הפרטי וגם בשוק המסחרי, והן הולכות ומתקדמות עם הזמן בצורה מהירה במיוחד.

מדפסת תלת מימד איך זה עובד?

הרבה אנשים שואלים את עצמם איך מדפסת 3D עובדת ומדוע הקונספט של הדפסה בתלת מימד הפך פופולרי כל כך בשנים האחרונות. ובכן, למדפסות התלת מימד יש שלושה אלמנטים חשובים אשר מרכיבים את המוצר הסופי. האלמנט הראשון הוא המחשב, עליו יש את הקובץ בצורתו של התוצר הסופי. האלמנט השני הוא החומר באמצעותו מיוצר התוצר הסופי והאלמנט השלישי הוא המדפסת. כדי לייצר אובייקט תלת מימדי, צריך שהמדפסת תעבד את הקובץ שעל המחשב, ותשלח את הפקודה להדפיס את השכבות באמצעות חומר הגלם המשמש להדפסת התוצר הפיזי.

מהם החומרים איתם המדפסת עובדת?

מחשב יש כמעט לכל אחד מאיתנו, וקל מאוד לעבוד כיום עם מדפסת תלת מימדית. יש הרבה מאוד קבצים מוכנים של תוצרים שאפשר להוריד מהרשת, וגם תוכנות עריכה קלות מאוד, ואפילו כאלו שמתאימות לילדים. בנושא החומר, יש הרבה מאוד אופציות כיום, כאשר מרבית המדפסות עובדות עם פילמנט מסוגים שונים כמו PLA , PETG ו ABS אך אחרות עובדות עם חומרים שונים ומורכבים יותר. מומלץ להשתמש בפילמנט איכותי, דוגמת פילמנט אדום חזק הימאליה כמו כן יש הרבה מאוד אופציות בשוק, ובשלל צבעים שונים. 

גם פילמנט חום בהיר הוא מאוד פופולרי להדפסות תלת מימד. בכל מקרה, כדאי להחזיק מגוון רחב של צבעים כדי שתוכלו להתנסות, לגוון ולהגיע לתוצרים המדויקים והנאים ביותר.

איזה מדפסת להדפסת תלת מימד כדאי לקנות?

כיום קיימים הרבה מאוד סוגים של מדפסות בטכנולוגיית 3D שעושות עבודה נהדרת. מדפסת תלת מימד QIDI Tech i-Mate-S היא אחת המדפסות האיכותיות ביותר בשוק, והמחיר שלה נושק ל- 5,000 ש”ח. המדפסת עושה עבודה מופלאה והיא יודעת להדפיס במהירות גבוהה ובאיכות מדהימה, והתוצר הסופי שלה הוא מושלם ועמיד במיוחד. מנגד, מדפסת תלת מימד Creality CR-200B היא פשוטה יותר, מחירה קצת יותר מ- 2,000 ש”ח והיא איננה יודעת להדפיס אלמנטים מורכבים, אך את העבודה הבסיסית, הפשוטה והנוחה עם צבע אחד, היא עושה ברמה גבוהה מאוד.

מה אפשר לייצר עם מדפסת תלת מימד?

מדפסות תלת מימד יודעות לייצר כיום הרבה מאוד סוגים שונים של תוצרים, שהם גם פרקטיים מצד אחד, וגם יפים ומרשימים מאוד, מנגד. כך לדוגמה, אפשר לייצר כלי בית שיחליפו אלמנטים שונים בתוך הבית למען הנוחות והחיסכון שלכם, ומנגד, אפשר לייצר גם תכשיטים בהדפסת תכשיטים

תלת מימדית כדי לענוד למסיבות ואירועים. בתווך, יש גם אפשרות לייצר צעצועים (פעילות נחמדה עם הילדים), ברגים, כלי עבודה, טיסנים, בובות ומוצרי נוי לבית או למשרד שאנשים אוהבים לקבל כמתנה. האופציות כיום הן אין סופיות, והעבודה עם המדפסות החדשניות הללו, היא בהחלט קלה יחסית, בניגוד למה שנהוג לחשוב.

מדוע כדאי לקנות מדפסת תלת מימד?

מדפסות תלת הן לא מכונות מורכבות מדי, והתפעול שלהן לא מצריך מיומנות השמורה רק לאנשי טכנולוגיה והייטק. למעשה, כל אחד יכול לרכוש לעצמו מדפסת תלת-מימד פשוטה וליהנות ממנה עם משפחתו. היופי במדפסות התלת מימד הוא שתמיד אפשר להשתפר. ניתן להתחיל עם מדפסת פשוטה ומודלים מוכנים מהאינטרנט ולאט לאט לעבור למדפסות איכותיות יותר, עם תוכנות עריכה מתקדמות. בנוסף, יש גם הרבה אנשים שרוכשים מדפסות ומייצרים אומנות תלת מימדית כדי למכור אותה. השימושים הם רבים, מגוונים להפליא ומספקים מענה מועיל במיוחד למגוון תחומים ויישומים.

ניתן להרוויח כסף ולגרום למדפסת שלנו להיות הכנסה נוספת בעזרת מכירה של המודלים המודפסים (בהתאם לזכויות יוצרים כמובן).

בנוסף המדפסת תאפשר לנו להדפיס בתלת מימד את האב טיפוס של כל ההמצאות והפיתוחים שלנו ובכך מתאפר לנו להמציא מכשירים, מכונות, כלים ועוד בעלות התחלתית נמוכה מאוד.

הדפסת תלת מימד מאפשרת לנו אין סוף אפשרויות החל מאומנות, תיקון מכשירים ומשחקים שנשברו ועד המצאות וחלקים שבאמת יעבדו בכל מיני מכונות.

רעיונות להדפסה בתלת מימד
הדפסת תכשיטים במדפסת תלת מימד – עיצוב תכשיטים בתלת מימד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן