fbpx

מדפסת תלת מימד מדריך

מדפסת תלת מימד מדריך

בשנים האחרונות הדפסות תלת מימד צברו תאוצה, בין אם זה במדיום התעשייתי ובין אם זה לשימוש ביתי, ואין זה מפתיע. מדובר בטכניקת הדפסה שלה יש יתרונות רבים ומי שלא רוצה להישאר מאחור בתחום הטכנולוגי- צריך להיכנס בעובי הקורה.  אז מהי הדפסת תלת מימד, מהם סוגי הפילמנטים השונים ואיפה משתמשים בהדפסות אלה? קראו את המאמר שלפניכם ותדעו את כל מה שאתם צריכים לדעת!

 

מהי הדפסת תלת מימד ומה השימושים השונים שלה?

אז מהי הדפסת תלת מימד? מדובר בטכניקה להדפסת דגמים, שבניגוד להדפסה רגילה שאנו מבצעים ביומיום יכולה להדפיס בתלת מימד. המדפסת מתחברת למחשב בו יש תוכנה ייעודית לעיצוב הדגם. ההדפסה בדרך כלל מתבצעת בשכבות, כך שכל פעם מודפסת שכבה נוספת על גבי השכבות הנערמות, וכך נוצר דגם תלת מימדי על פי העיצוב שהוחלט.

 

במדפסות תלת מימד משתמשים במגוון תעשיות רבות: התעשייה האווירית, התעשייה הרפואית, חברות היי-טק למיניהן, תעשיית התכשיטנות, עולם האדריכלות ואף במייצגי אומנות ותרבות שונים. מדפסת תלת מימד מאפשרת דינמיות, יעילות ופשטות כך שרבים בוחרים להשתמש בה בבניית המוצרים שלהם.

 

סוגי פילמנטים למדפסת תלת מימד- פילמנט PLA,  ABS ועוד- מדריך

הפילמנטים (באנגלית- Filaments) הם למעשה החומרים מהם יוצרים את הדגמים בהדפסות תלת מימד. בימינו קיימים סוגי תלת מימד רבים של פילמנטים, ואנו נסקור את הפופולריים ביותר מבין הדפסה תלת מימדית חומרים:

  • פילמנט pla – מדובר בסוג חומר להדפסה בתלת מימד מהנפוצים ביותר כיום. מדובר בפולימר תרמו פלסטי שמבוסס על תירס. PLA הוא החומר שיש לו את הגוונים הרבים ביותר וניתן למצוא אף כאלה שזוהרים בחושך. החומר הוא מתכלה ולכן נחשב לידידותי ביותר לסביבה. קל מאוד לעבוד עם גליל PLA מאחר וזהו חומר דינמי וכך ניתן להגיע איתו לתוצאות מדויקות. זהו חומר הדפסה תלת מימדית חזק ועמיד ומומלץ בהדפסה של דגמים גדולים.
  • פילמנט abs – זהו סוג פילמנט פופולרי ביותר שמבוסס על נפט. החומר עצמו הוא קל מאוד ויש בו גמישות, מה שהופך הדפסת תלת מימד ABS לאידיאלית בשימוש בתחומי ההנדסה והאדריכלות. שימוש בפילמנט זה מצריך הדפסה בטמפרטורה גבוהה. בגלל שתכונת הפלסטיק היא להתכווץ אשר הוא מתקרר במהירות, מודל ההדפסה עלול להתעוות באם יתקרר במהירות גבוהה מידי. 

לכן, כאשר אנו מדפיסים עם חומר זה יש לבדוק שההדפסה מתבצעת במדפסת סגורה (כגון מדפסות qidi, flashforge או מדפסות מסוימות של קריאליטי – ender 6, cr-5 pro וכו') בנוסף, לאחר ההדפסה, כדאי לאוורר את החלל מאחר והאדים שיוצאים ממנו הם אינם בריאים.

  • פילמנט PETG – זהו חומר פלסטיק למדפסת תלת מימד שהרכב הרכיבים שבו אינו מזיק ולכן מאושר לשימוש בייצור כלי מאכל וכדומה. פילמנט זה נחשב לחומר חזק במיוחד שניתן אף לחשוף לשמש ללא פגע.מומלץ לעבודה במוצרים בעלי שכבות עבות.

 

קיימים כמובן עוד סוגי חומרים רבים בשוק שמתעדכן ללא הרף, ולכן כדאי מדי פעם להציץ איזה חידושים חדשים הגיעו לחנויות. שימו לב שלכל מדפסת יש סוג פילמנטים אחר שמתאים לה, לכן כדאי לבדוק מראש איזה סוג מתאים לשלכם.

 

פילמנטים ומדפסות תלת מימד בחנות GEKKO

מחפשים פילמנטים למדפסת תלת מימד או כל פתרון הדפסת תלת מימד אחר? אצלנו בחנות גקו GEKKO תוכלו למצוא מגוון עשיר של פילמנטים מכל הסוגים שיתאימו לשלל הדגמים החדשים של מדפסות תלת המימד שקיימות היום בשוק. תוכלו לסנן בחנות באתר פילמנטים לפי סוגים כך שתראו רק את הסוגים בהם אתם מעוניינים. אנו משתדלים לעדכן את החנות בדגמים חדשים ובצבעים מיוחדים כך שתמיד יהיו פילמנטים למדפסת תלת מימד במלאי מתוכם תוכלו לבחור את אלה שמתאימים לכם ביותר. לרכישת פילמנטים אתם מוזמנים להיכנס לחנות באתר ולהתחיל להוסיף לסל הקניות! לכל שאלה או תהייה בנוגע לרכישת פילמנטים מוזמנים לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון.

עט תלת מימד
מה זה קובץ STL ואיך עובדים איתו?
סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן