fbpx

הדפסת תלת מימד לרופאים

הדפסת תלת מימד לרופאים – הדפסת מודלים רפואיים

בשנים האחרונות הפכו טכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד לחלק אינטגראלי מענפים רבים, ובהם גם התחום הרפואי. אכן, הדפסת תלת מימד לרופאים משמשת כיום למטרות מגוונות, כגון ליצירת שתלים, תותבות, מכשירים כירורגיים, מכשירי שמיעה, מודלים של איברים ושל גוף האדם, ותוצרי רפואת השיניים כגון גשרים וכתרים. בעתיד תמשיך להתפתח גם הדפסת הרקמות, כך שסביר להניח שנוכל לראות איברים שלמים מודפסים עוד בימי חיינו. בשורות הבאות יובא מידע על הדפסת מודלים רפואיים, ובפרט על הדפסות לצרכי רפואת השיניים.

הדפסות תלת מימד ברפואת השיניים

כיום מרבית רופאי השיניים והמעבדות ערים ליתרונות הגדולים של הדפסה תלת מימדית לרפואה, וסביר להניח שבעתיד מדפסות אלו יהיו בכל מעבדה המכבדת את עצמה. נכון להיום עדיין נפוצה הזמנת המודלים מחברות המתמחות בתחום, כמו חברתנו, המסוגלות לספק תוצרים מדויקים לחלוטין העומדים בכל התקנים והדרישות הרלוונטיות, באופן מהיר מאוד ובעלויות נוחות.

מקורו של הדיוק הרב בהדפסות תלת המימד ברפואת השיניים, הוא בסריקות הדיגיטליות שמשמשות כיום במכונים השונים. אלו סריקות המספקות נתונים בתלת מימד אודות מצב הפה ברמת דיוק גבוהה במיוחד, כשניתן להשתמש בדגם הממוחשב לצרכי הדפסה בתלת מימד. כלומר, הנתונים מועברים אל מדפסת תלת מימד היודעת ליצור מודלים פיזיים, בין אם מדובר בתומך להשתלה או לניתוח של חלל הפה, כתר, סד להלבנת שיניים, גשר שקוף וכן הלאה. זאת בניגוד להתנהלות המבוססות על מלאכת יד, הכרוכה בזמן עבודה ממושך ומאופיינת ברמת דיוק פחות גבוהה. 

רופאי שיניים, מעבדות ומרפאות הנעזרים בהדפסות תלת מימד, נהנים ממספר יתרונות משמעותיים, העוברים כמובן אל הלקוחות. בין היתר, הסריקה הדיגיטלית עצמה הינה נוחה, מהירה ומדויקת יותר מצילומי הפה, וגם אינה מצריכה עוד מדידות. בנוסף, מהלך הייצור של התוצר הרפואי הינו קצר בהרבה, כאשר ניתן לסיימו אפילו תוך שעות בודדות, והעלויות לא פעם נוחות יותר וחסכוניות מאשר בשיטות אחרות. לכן לקוחות המרפאה נהנים משירות הניתן במהירות גבוהה, בדיוק מקסימאלי ובנוחות גדולה.

עקב היתרונות האלו, כבר היום מגלגלת תעשיית הדפסות תלת המימד ברפואת השיניים מיליארדי דולרים בשנה, וקיימים שלל פיתוחים המאפשרים ליצור מודלים בסיסיים ומורכבים. אכן, המדפסות נותנות מענה מצוין לענף בו כל טיפול וכל תוצר חייב להתאים באופן ספציפי למטופל. לדוגמא, לניתוחי השתלות שיניים ניתן לייצר תומכים המכוונים את המקדחה בצורה מדויקת מאוד, ללא צורך להסתכל שוב ושוב בצילומים, ובאופן החוסך בזמן ובכאבים למטופל. דברים אלו נכונים גם לגבי הדפסה של כתרים קבועים וזמניים, וכן של מבנים אנטומיים המאפשרים להבין טוב יותר את מבנה הפה של המטופל ולקבוע את הגישה הטיפולית הטובה  והבטוחה ביותר. 

מגוון שימושים נוספים של מדפסת תלת מימד ברפואה

מלבד האמור לעיל, מדפסות תלת מימד משמשות בענפי הרפואה לקשת רחבה של יישומים נוספים. כך למשל, ברבים מבתי החולים כבר קיימות בימינו מדפסות תלת מימד המשמשות להדפסת כלים כירורגיים, כדוגמת מהדקים, אזמלים, ידיות ומלקחיים, תוך חיסכון משמעותי בעלויות. מדפסות תלת מימד גם נפוצות כיום בייצור של מכשירי שמיעה מותאמים ספציפית למבנה האוזן של הלקוח, דבר המשפר את ביצועי המכשיר ואיכות השמיעה יחסית למכשיר שמיעה גנרי. 

בנוסף, בדומה לרופאי השיניים, נעשה שימוש במדפסות תלת מימד ליצירת מודלים של גוף האדם בענפים רפואיים שונים. למשל, לפני ניתוחים המחייבים דיוק רב ניתן להדפיס מודל של האזור המנותח לצורך בחינה מקדימה, תכנון ואימון לקראת הניתוח. בנוסף, בעולם הרפואי נעשה שימוש בהדפסות תלת מימד כחלק מתומכים ושתלים בפעולות כירורגיות מגוונות, וכאמור, כבר יש התקדמות מרשימה בתחום הדפסת הרקמות.

אז איך מזמינים הדפסת תלת מימד לרופאים

לחברתנו ניסיון רב בהדפסות תלת מימד רפואיות. ברשותנו צי נרחב של מדפסות המשלב מספר טכנולוגיות הדפסה, לצד טכנולוגיות נוספות כגון הדפסה וחיתוך ממוחשב, וחיתוך וחריטה בלייזר. ביכולתנו לסייע לכם ליצור את המוצר הרפואי ברמה גבוהה מאוד של דיוק ואיכות, ובצורה מהירה תוך חיסכון בעלויות. לקבלת לשירותי הדפסה בתלת מימד פנו אלינו בטלפון וספרו לנו על המוצר המבוקש, ולאחר מכן שלחו אלינו את קבצי המודל במייל עם הנחיות הנוגעות לעמידות, גימור וכדומה. לאחר שתאשרו את הצעת המחיר שלנו נכין עבורכם את המוצר, ותוכלו לקבלו לכל כתובת בארץ או לאספו מאיתנו ללא עלות. 

לפרטים נוספים ולהזמנת הדפסות תלת מימד לרפואה

מעוניינים במידע נוסף על הדפסות תלת מימד לעולם הרפואי? אם כן, לקבלת עוד פרטים ולביצוע הזמנות, אל תהססו לפנות אל גקו בטלפון 09-7417117 ואנו נשמח לענות על כל שאלה והתלבטות.

מה זה PLA
הדפסת תלת מימד לאדריכלים
סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן