fbpx

מדפסת תלת מימד תעשייתית

מדפסת תלת מימד תעשייתית – סוגים, מחירים ועוד

הזמינות של מדפסת תלת מימד תעשייתית ואיכות התוצרים המתקבלים בשימוש במדפסות מסוג זה, עבר כברת דרך ארוכה בשנים האחרונות. כיום ניתן לייצר אבות טיפוס, רכיבים, כלי עבודה ומודלים שונים באמצעות מדפסות תלת מימד תעשייתיות, במהירות ובאיכות גבוהה מתמיד, עם רמת גימור ודיוק יוצאי דופן. הודות לשימושיהן הרבים של מדפסות 3D תעשייתיות, הן הפכו למצרך מבוקש בקרב מפעלים, חברות וסטארט אפים רבים בארץ ובעולם, שנעזרים בהן כחלק חשוב ובלתי נפרד מתהליכי פיתוח המוצרים שלהם וככלי מסייע לייעול תהליכי הייצור. אם גם אתם מזהים את הפוטנציאל ברכישת מדפסת תלת מימד מסחרית עבור הארגון שלכם, הסקירה להלן מיועדת בדיוק עבורכם, ובה נסביר על סוגי השימושים הנפוצים במדפסות אלו וטווחי המחירים שבהם הן נמכרות כיום.

סוגים שונים של מדפסות תלת מימד תעשייתיות והפונקציונליות שלהן

מדפסות תלת ממד תעשייתיות עובדות בטכנולוגיית SLA / DLP. מדובר בטכניקת הדפסה תלת ממדית הנמצאת בשימוש שכיח לצרכים מסחריים או תעשייתיים. מדפסות תלת מימד SLA DLP מייצרות אובייקטים על ידי שימוש בלייזר או מקרן DLP, לטובת מיצוק נוזל ההדפסה (Resin) המתקשח כאשר הוא נחשף לאור. בשיטה זו ניתן ליצור אובייקטים תלת מימדיים בהדפסה, מבלי שיהיה צורך ליצור מודל של הרכיב המיועד להדפסה הפרוס לשכבות על גבי שכבות. יתרונה הבולט של טכנולוגיית הדפסה זו, טמונה ברמת הדיוק והפירוט המדהימות שאליהן אפשר להגיע כשמשתמשים במדפסות מסוג זה. גם זמן ההדפסה מתקצר משמעותית כאשר משתמשים במדפסת תלת מימד DLP SLA העובדת עם נוזל שרף.

השימושים המסחריים הנפוצים במדפסות תלת מימדיות תעשייתיות

מדפסות 3D תעשייתיות נמצאות כיום בשימוש במגוון ענפי תעשייה וייצור ובכלל זה – בעולמות ההנדסה, בענף הרפואה בדגש על רפואת שיניים), בפסי ייצור, תעשיית הבידור, בעיצוב וייצור תכשיטים, בתחום הסאונד, במוסדות חינוך ועוד. השימוש במדפסת תלת תעשייתית יכול לתרום רבות גם לעסק שלכם, בנוסף לסיוע בייעול תהליכי הייצור, הוזלת עלויות הייצור וקיצור זמני האספקה.

עם השימושים המסחריים הנפוצים יותר במדפסות תלת המימד התעשייתיות ניתן למנות:

  1. ייצור אבי טיפוס במהירות (שימושי ביותר עבור מהנדסי ומעצבי מוצרים).
  2. ייצור רכיבים נלווים לאבי טיפוס ומוצרים קיימים, כגון תוספים, מכלולים וכיוצא באלו.
  3. יצירת כלי עבודה עמידים בהתאמה אישית לצרכי העסק ממגוון רחב של סוגים.
  4. הדפסות תלת מימד היברידיות המשולבות בתהליכי הייצור הסטנדרטיים.
  5. ייצור מתקני ריתום (שבעגה מקצועית נקראים ג’יגים) לטובת עבודות ריתוך.

כמה עולה מדפסת תעשייתית תלת מימדית?

אם אתם מתעניינים באפשרות של רכישת מדפסת 3D עוצמתית ואיכותית עבור העסק או החברה שלכם, ודאי תשמחו לדעת כי בכל הנוגע למדפסת תלת מימד תעשייתית מחיר הרכישה ירד משמעותית בשנים האחרונות. זאת הודות לקפיצת המדרגה הטכנולוגית שחלה בתחום הדפסות התלת מימד באופן כללי, שאפשרה ליצרנים רבים ונוספים להיכנס לתחום ולהציע את מרכולתם גם לשימוש מסחרי.

יחד עם זאת, טווח המחירים בשוק מדפסות ה- 3D המסחריות, הוא רחב, ונע בין אלפי שקלים בודדים ועד עשרות אלפי שקלים. זאת מאחר וקיימים דגמים רבים המציעים רמת ביצועים משתנה, לצד יכולות ופיצ’רים מגוונים שמטבע הדברים עשויים להשפיע באופן ניכר על עלותו של המוצר. לכן לפני שאתם ממהרים להשקיע במדפסת תעשייתית תלת מימדית – חשוב לעשות “חושבים” לגבי הצרכים המדויקים שלכם ולהחליט מה חשוב לכם יותר ומה פחות בהקשר ליכולות ההדפסה של המדפסת שאתם מתעתדים לרכוש.

דגמי מדפסות התלת מימד המיועדים לשימוש של בעלי מקצוע ובתי מלאכה קטנים עד בינוניים, הם בדרך כלל שולחניים וקטנים יותר ולכן גם מוצעים במחירים של אלפי שקלים בודדים, שנחשבים נוחים מאוד בהשוואה לעלותן של המדפסות המאסיביות והמורכבות באמת, הנדרשות לעמוד בתפוקת עבודה מסחרית וגבוהה במיוחד ולספק תוצרים מורכבים ברמת גימור תעשייתית. במידה ואתם בעלי עסק קטן, ייתכן שאף תוכלו להסתפק במדפסת 3D שולחנית דמוי תעשייתית, שעלותה אטרקטיבית במיוחד.

מחירן של מדפסות השרף בטכנולוגיית DLP SLA מוצעות באתרנו בטווחי מחירים שנעים בין כ- 2000 ועד 7500 ש”ח, שהם אטרקטיביים ביותר ביחס למחיר השוק למדפסות מסוג זה.

ממה מושפע מחירן של מדפסות תלת מימד תעשייתיות?

פערי המחירים ברכישת מדפסות תלת מימדיות לצרכים תעשייתיים, נובעים מההבדלים בין המדפסות בפרמטרים שונים, הכוללים בין השאר את טכניקת העבודה של המדפסת, ביצועי המדפסת, הספקי ההדפסה שלה, מהירות ההדפסה, גודל המדפסת, סוגי חומרי הגלם שהמדפסת עובדת עמם, איכות התוצרים, המוניטין של היצרן וכיוצא באלו.

למי משתלם להשקיע ברכישת מדפסת 3D תעשייתית?

אף שרכישת מדפסת תעשייתית תלת מימדית כרוכה בהוצאה לא קטנה, מדובר בתמורה נאה למחיר, אשר ניכרת בתוצרים מדויקים, איכותיים, עמידים ויציבים יותר מכפי שניתן לצפות ממדפסות תלת מימד ביתיות. מדפסות מסחריות יודעות לייצר אובייקטים ברמת מורכבות גבוהה במיוחד ברמת גימור יוצאת דופן. גם רמות התפוקה וקצב העבודה של מדפסות תלת תעשייתיות, הם מטבע הדברים גבוהים יותר. בהתאם לכך, כמות הולכת וגדלה של עסקים מענפי ייצור שונים ותחומי פעילות מגוונים בארץ ובעולם, כבר הספיקו לשלב מדפסות כאלו כחלק בלתי נפרד ממערכי הייצור שלהן. עצם יכולתן של מדפסות אלו לסייע בקיצור תהליכי התכנון והייצור בעסק ולספק תוצרים ברמה גבוהה שמחזיקים לאורך זמן – מסייע לארגונים העוסקים בתכנון וייצור מוצרים על בסיס יומיומי, להחזיר את ההשקעה במהירות.

מה זה קובץ STL ואיך עובדים איתו?
רעיונות להדפסה בתלת מימד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן