fbpx

רעיונות להדפסה בתלת מימד

איך ליצור מודל תלת מימד? רעיונות לדגמים ודברים להדפיס במדפסת תלת מימד

אם חיפשתם דברים להדפיס במדפסת תלת מימד – הגעתם למקום הנכון! בשורות הבאות נסקור כמה רעיונות מגניבים למודלים להדפסה בתלת מימד שניתן לייצר מהם מגוון פריטים ייחודיים לנוי או לשימושים פרקטיים, ונסביר מאילו אתרים ניתן להוריד סוגים שונים של מודלים למדפסת תלת מימד בקלות וללא עלות. יאללה, שנתחיל?

רעיונות להדפסה בתלת מימד

אין ספק כי תחום ההדפסות בתלת מימד עשה קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות. הודות להתקדמות הטכנולוגית הזו, כיום ניתן להדפיס במדפסות תלת מימד מגוון עצום של פריטים – החל מתכשיטים ייחודיים, גאדג’טים מסוגים שונים, אלמנטים דקורטיביים לבית או למשרד ועד כלי בית או עבודה. בין הדגמים בתלת מימד הזמינים להורדה אונליין, ניתן למצוא מודלים להדפסה תלת מימדית של פריטים בסיסיים יחסית, ובהם מסגרות פשוטות לתמונות, מפרטים לגיטרות, מתלי בגדים, מתקני תליה לשלט טלויזיה או מזגן, מעצור לדלת ועוד. אולם ישנם גם שלל מודלים תלת מימדיים המיועדים להדפסת תוצרים מורכבים יותר, כדוגמת מנורות שולחן, אהילי מנורה, לוח שחמט קטן עם כלי משחק, מחזיקי מפתחות מעוצבים, פסלונים של דמויות מפורסמות, פסלים בגודל מלא (כן כן), דקורציות לקיר ואף צעצועים תכשיטים ברמת גימור גבוהה במיוחד.

איך עובדים עם הורדות תלת מימד?

חלק מהכיף בעבודה עם מדפסות תלת-מימד הוא ליצור מודלים תלת מימדיים באופן עצמאי, באמצעות תוכנת מידול ייעודית כדוגמת Tinkercad שהיא גם חינמית וקלה מאוד לשימוש. אולם אנשים רבים תוהים כיצד משתמשים בקבצי 3d להורדה כדי להדפיס במדפסת התלת שלהם פריטים תלת מימדיים מוכנים שהורידו מהאינטרנט ולחסוך את שלב העיצוב.

אף שהתהליך שונה מעט ממדפסת למדפסת, ישנם כמה שלבים עיקריים אשר חוזרים על עצמם בתהליך העבודה עם קבצי התלת מימד והם אלו:

  1. מורידים מאתר אינטרנט לבחירתכם את קובץ ה- STL של דגם תלת מימד לבחירתכם. חשוב לשים לב כי ישנם אתרים המארחים קבצי מודלים חינמיים להורדה, אולם הם עשויים להצריך הרשמה על מנת שתוכלו להוריד מהם את הקבצים.
  2. פותחים את הקובץ שהורדתם באמצעות תוכנת פריסה (slicer) כדוגמת Cura, אשר פורסת את הקובץ לשכבות דקיקות שאותן המדפסת מדפיסה בזו אחר זו. על מנת שניתן יהיה להכין אותו להדפסה התלת מימדית.
  3. מגדירים עבור המודל פרמטרים שישפיעו על איכות התוצר המודפס, כדוגמת אחוזי המילוי של המודל, עובי השכבות (משפיע על איכות ההדפסה), התמיכות (החלקים התומכים באזורים שונים בדגם) וכדומה.
  4. שולחים את הקובץ להדפסה במדפסת התלת ממד שלכם או מעבירים אותו להדפסה במדפסת באמצעות דיסק און קי.
  5. מתמוגגים מהתוצאות המרשימות ומהעובדה שזה עתה הדפסתם את סקיצת התלת מימד הראשונה שלכם. מכאן – רק השמיים הם הגבול!

האם יש אפשרות ליצירת מודל תלת מימדי בחינם?

אם תהיתם אילו דברים בתלת מימד ניתן להדפיס בחינם ודאי תשמחו לדעת כי ישנו מאגר של אתרים למודלים תלת מימד המציעים קבצי מדפסת תלת מימד בחינם להורדה. כל אחד מהאתרים הללו, מאפשר למשתמשיו לעיין במבחר גדול של עיצובים להדפסת תלת מימד במדפסת 3D ביתית, המיועדים לשימוש חופשי ללא עלות. באתרים אלו ניתן למצוא קבצים של מודלים הניתנים להדפסה בתלת מימד בלבד. הם מארחים בעיקר קבצי STL גנריים, כאשר חלקם מציעים גם קבצי OBJ, או G-code המותאמים לשימוש עם מדפסות תלת מימד מסוגים ספציפיים התומכים בטכנולוגיות הדפסה שונות.

Thingiverse הוא שמו של אתר תלת מימד הנחשב לגדול ביותר והמוביל ביותר שקיים ברשת האינטרנט, בתחום המודלים החינמיים להדפסות תלת מימד. אתר זה פעיל מאז שנת 2008 והספיק במשך תקופת פעילותו לצבור למעלה מ- 1.4 מיליון קבצים חינמיים בפורמט STL, הניתנים לשימוש לטובת יצירת אובייקטים מודפסים תלת מימדיים ממגוון עצום של סוגים, במדפסות התומכות בפורמט זה.

אתר Thingiverse מאפשר גם לאמנים וגרפיקאים להעלות מודלים תלת מימדיים פרי יצירתם, שהם מעוניינים לשתף עם קהילת האתר ללא תשלום וללא מטרת רווח. הודות לכך, האתר מהווה בית לקהילת יוצרים עצומה שחבריה מייצרים מגוון אדיר של קבצי STL להורדה בחינם, שמהם ניתן להדפיס סוגים מגוונים להפליא של חפצים, אביזרים, כלים ומוצרים בקטגוריות שונות וברמת מורכבות משתנה.

מלבד אתר זה קיימים אתרים רבים ונוספים שמהם ניתן להוריד שלל מודלי 3D להדפסה במדפסת תלת מימדית. עם שמות האתרים היותר מפורסמים ופופולרים בקטגוריה זו, ניתן למנות את אתר Cults, Printables, MyMiniFactory, Pinshape, 3DExport, YouMagine, XYZprinting 3D Gallery, TurboSquid ,Redpah, Instructables, Threeding, CGTrader, GrabCAD Library Free3D, Fab365 ועוד רבים וטובים.

בשורה התחתונה

במדריך זה סקרנו מספר דוגמאות לחפצים מיוחדים ומדליקים שניתן להדפיס באמצעות מדפסת תלת מימדית ואת אתרי האינטרנט המובילים להורדת מודלים תלת מימדיים שימושיים בחינם. אנו מקווים שסיפקנו לכם השראה ועשינו לכם חשק להתחיל להתנסות בחוויית היצירה המופלאה והמהנה שמאפשר השימוש במדפסות 3D. מגוון האובייקטים שניתן לייצר כיום בעזרת מדפסות תלת מימד הוא פשוט אינסופי, ומניסיוננו – ככל שתעבדו עם סוגים רבים יותר של מודלים, כך סביר להניח ש”יפתח לכם התיאבון” לעבודה עם דגמי תלת מימד מתקדמים ומורכבים יותר ורמת התוצרים שתדפיסו רק תלך ותשתפר.

מדפסת תלת מימד תעשייתית
איך עובדת מדפסת תלת מימד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן