fbpx

חומר גלם להדפסה בתלת מימד – PETG

חומרי גלם למדפסות תלת מימד - PETG

PETG – Polyethylene terephthalate glycol
PETG הוא חומר מצוין להדפסה – הוא חזק, נוח להדפסה, המודלים שיוצאים ממנו בעלי גימור יפה, לא רעיל וללא ריח, עמיד בטמפרטורות גבוהות ולא מתכווץ אחרי ההדפסה.

והכי חשוב!!! לא נדרשת מדפסת סגורה או מיוחדת כדי להדפיס אותו! 


רוב מדפסות התלת מימד הביתיות הנמכרות כיום מסוגלות להדפיס PETG  ללא בעיה, לדוגמא מדפסות של חברת קריאליטי: Ender 3 v2 , CR10  לסוגיהן וכן מדפסות מחברת ארטילרי: Sidewinder, Genius, ו-Hornet.

כל אלה הופכים אותו לפתרון האידיאלי – בהתעסקות קלה ויופי של PLA אך חוזק ועמידות שמתקרבת ל-ABS.

 

על מה חשוב להקפיד כשאנחנו מדפיסים ב-PETG?

 

  • טמפרטורת הדפסה – אמנם הטמפרטורה משתנה בין מדפסת למדפסת ובין יצרנים שונים של PETG, אך ראש ההדפסה צריך להיות בטווח טמפרטורה של 220-240 מעלות ומשטח ההדפסה צריך להיות בין 70-90 מעלות.

  • מהירות הדפסה – PETG הוא חומר שאנו מדפיסים יחסית לאט (לעומת PLA או ABS). הגדרה זו תלויה גם היא ביכולות המדפסת ובסוג האקסטרודר אך הטווח הוא בין 20-40 מ”מ/שניה להדפסת הקירות ובין 40-60 מ”מ/שניה להדפסת המילוי. 

  • לפני ההדפסה אנו ממליצים למרוח על משטח ההדפסה שכבה של דבק סטיק (במיוחד אם יש לכם משטח זכוכית). זאת מאחר ויכולת ההידבקות של ה-PETG היא גבוהה מאוד ואם לא ניצור מחיצת דבק בין המשטח למודל, הוא עלול להידבק כל כך לזכוכית עד שחלקים ממנה יתקלפו ברגע שננסה לנתק את המודל בסיום ההדפסה.

  • קירור שכבות – PETG מומלץ להדפיס עם 30% מהירות מאוורר קירור שכבות או אפילו ללא קירור בכלל (במידה ואין תמיכות או זוויות בעייתיות להדפסה) וזה בכדי לאפשר לכל שכבה להידבק לשכבה מתחתיה בצורה מוחלטת

    לרכישה ובחירת צבעים הכנסו עכשיו >>
קריאליטי אנדר 6
סורק תלת מימד שולחני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן