fbpx

הדפסה בנוזל שרף

כל מה שרצית לדעת על הדפסה בנוזל שרף

הטכניקה של הדפסה בנוזל שרף, Resin 3D Printers נעשית פופולרית ונפוצה בעולם ההדפסות בתלת ממד. הדפסת תלת ממד SLA באמצעות שרף עובדת באמצעות שימוש בלייזר, בעל עוצמה גבוהה, על מנת להקשיח את השרף הנוזלי וליצור את הצורה התלת ממדית הרצויה. בתהליך זה הנוזל שרגיש לאור מומר לפלסטיק מוצק שכבה אחר שכבה באמצעות לייזר בהספק נמוך.

על ההבדלים הטכנולוגיים

טכניקה דומה בה נעשה שימוש, עבור הדפסה בנוזל שרף, Resin 3D Printers מכונה DLP, עיבוד אור דיגיטלי. בטכניקה זו נעשה שימוש במסך מקרן במקום לייזר, על מנת להשיג את אותה התוצאה הרצויה של מודל תלת ממד מוצק וחזק. הרזולוציה של הדפסה בנוזל שרף בטכנולוגיות השונות תלוי במאפיינים שונים של המדפסות. בהדפסת SLA, גודל נקודת הלייזר היא שתקבע את מידת הרזולוציה ואילו בטכנולוגיית DLP שמעבדת את האור באופן דיגיטלי באמצעות המקרן, הרזולוציה תתאם את גודל הפיקסלים המרובעים שיוקרנו בכל שכבה. הרזולוציה של מדפסת DLP תואמת את גודל הפיקסלים, ואילו עם SLA, בגודל של נקודת הלייזר. ההפיכה של נוזל השרף למוצקים פלסטיים באמצעות קרני אור מסוג UV נעשה תוך שימוש באורך גל של 405 ננו מטר.

לגבי שימוש ברפואת שיניים

קיימים דגמים של מדפסות מבוססות שרף שיכולות להדפיס מוצרים רפואיים כמו שתלים לרפואת שינים בהתאמה אישית. ניתן להשתמש במכונות עם חומרים תואמים לרפואה ותוך ייצור של אזור סטרילי, המתאים למכשור רפואי בדרגות שונות, בהתאם לכל הכללים הרגולטוריים הנדרשים. חומרי ההדפסה הדנטליים מאפשרים לייצר מחומרים Bio Compatible לניתוחים דנטליים, גשרים, סדים, מודלים אורתודונטים, רסנים, כמו גם מיישרים. את השתלים ניתן להדפיס כך שהשתל החדש יתאים למקומו במדויק, מבלי לפגוע בעצבים החשופים של המטופל. הבטחת חלקים סופיים איכותיים ומדויקים וסופיים, היא המטרה החשובה ביותר לכל מרפאה ומעבדת שיניים. הטכנולוגיה צריכה להבטיח את התוצאות החוזרות של המוצר המוגמר בהינתן אותם פרמטרים בשימוש חוזר. למרבה הצער, לא כל המדפסות שמשווקות לרפואת שיניים יכולות לספק את האיכות והדיוק הדרושים ליישומיים המתבקשים לרפואת שיניים.

מה משפיע על רמת הדיוק של המדפסת

הדיוק תלויי במספר גורמים שונים כמו, איכות המדפסת, טכנולוגיית ההדפסה, חומרי הגלם בהם נעשה שימוש, הגדרות התוכנה והעיבוד הסופי לאחר ההדפסה. בנוסף ישנה חשיבות גדולה לאופן שבו כל המערכות מכוילות. מלבד הצורך במדפסת איכותית לשם הדפסה בנוזל שרף של חלקים מדויקים ברפואת שיניים, ישנה חשיבות גדולה גם לקלות התפעול והשימוש במדפסת. על המדפסת להיות אינטואיטיבית לשימוש לאחר למידה ראשונית כיצד להשתמש בציוד ולתחזק אותו. ניתן לשפר את עקומת הלמידה, באמצעות צפייה בסרטונים ברשת, פנייה לצוותי המכירות והתייעצות עם עמיתים על הטכניקות שהם עושים בהם שימוש.

מה חשוב להבין לגבי פתרונות מדף

כדאי להכיר פתרונות מדף של היצרנים כמו חלוקת שרף אוטומטית על מנת שלא לדאוג שייגמר החומר במפתיע. פתרונות מדף נוספים שישנם בחלק מהמדפסות הן, הגדרת הדפסה בלחיצה אחת, בקרה ידנית לאופטימיזציה של רמת הצפיפות וגודל התמיכה, עובי שכבה אדפטיבי ופונקציות לחיסכון בחומר וזמן. ניתן למצוא גם פתרונות אוטומציה להסרת עודפי השרף.

מדפסות בטכנולוגיית הדפסה בנוזל שרף ממקצוענים

אם אתם מתלבטים לגבי ההתאמה של הדפסה בנוזל שרף לצרכים שלכם או זקוקים לחומרי הדפסה באיכויות גבוהות ובמחירים משתלמים, כדאי לכם להכיר את החנות והמעבדה של גקו (gecko) בנתניה. תוכלו למצוא אצלם מדפסות תלת ממד, פלימנטים למדפסות, מדפסות מבוססות שרף, חומרי גלם ושדרוגים. גקו (gecko) גאה מאוד בשירות האישי שלה לכל לקוח ובמומחיות הגדולה שלהם בתחום זה.

מדפסות FDM
ארטילרי סייד וינדר איקס 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סל הקניות שלי
רשימת משאלות
נצפה לאחרונה
השווה בין מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
קטגוריות
דילוג לתוכן